Klarna Handleiding
Klarna is een vorm van betalen op rekening. Je koopt onze allermooiste trouwaccessoires met een betaaltermijn tot wel 30 dagen, zonder rente of extra kosten!
Om te starten heb je een Klarna account nodig wat je kunt beheren in de Klarna App of op de Klarna website. In dit account dien je je bankrekening te koppelen zodat jij super gemakkelijk kunt betalen. Na het koppelen van je betalingsgegevens kun je heel gemakkelijk bij het afrekenen op Klarna klikken als betalingsoptie. Dat is makkelijk geregeld! In je Klarna account kun je al je gegevens met betrekking tot de factuur, de betalingstermijn en de betalingsmogelijkheden bekijken. Wij verzenden de factuur naar Klarna zodra jouw bestelling ons magazijn heeft verlaten.
Wil je meer weten over Klarna en hoe alles precies in zijn werk gaat? Bekijk onderstaande FAQ voor al je vragen over het gebruik van Klarna.
➤ Hoe gebruik ik Klarna?
Om te beginnen heb je de Klarna-app nodig, deze kun je downloaden uit de App-store of de Google Play-store. Wil je geen Klarna-app, dan kun je ook inloggen op de Klarna-website met je e-mailadres. Je dient je gegevens in te voeren en een account aan te maken. Je kunt hier ook direct je rekening of creditcard toevoegen zodat betalen nog gemakkelijker wordt.
Om snel en veilig te betalen is het van belang dat je je bankrekening koppelt.
- Ga naar: ‘Mijn Klarna’.
- Klik op betaalmogelijkheden.
- Voer je bankgegevens in en voltooi alle stappen om je bankrekening te koppelen.
- Wanneer je bij ons wil bestellen en je wil betalen met Klarna, klik je tijdens het afrekenen op ‘achteraf betalen’ met het Klarna-logo ervoor. Volg de instructies op het scherm om je aankoop te voltooien.
➤ Wanneer moet ik mijn rekening betalen?
Log in op de app van Klarna om te zien wat de uiterste betaaldatum is of log in op de Klarna-website. Klarna maakt pas een factuur aan als jouw bestelling ons magazijn heeft verlaten.
- Ga naar ‘Mijn Klarna’.
- Tik op bestellingen en selecteer de bestelling waar het om gaat. Je krijgt nu direct de betalingsinformatie te zien.
- Je betaalt zonder rente of extra kosten tot en met 30 dagen op rekening.
➤ Hoe betaal ik mijn rekening?
- Om te betalen open je de Klarna app en ga je naar ‘Mijn Klarna’ of log in op de Klarna-website.
- Tik nu op betalingen en ga naar de factuur/bestelling die je wil betalen.
- Hier zie je ook direct binnen hoeveel dagen je dient te betalen.
- Tik op betaal en volg de instructies. Je kunt hier ook betalen met iDeal.
Goed om te weten: Er is geen factuur met gespecificeerde btw beschikbaar.
➤ Ik kan mijn factuur/bestelling niet vinden
Als je je factuur niet kunt vinden zijn er meerdere mogelijkheden:
- Controleer of je in de Klarna-app bent ingelogd met hetzelfde e-mailadres als waarmee je de bestelling geplaatst hebt.
- Controleer nu of je een bevestigingsmail van de webshop hebt ontvangen. Kijk ook in de spam-folder! Als je de bevestigingsmail hebt ontvangen kun je op Klarna inloggen met het e-mailadres waarmee je de bestelling bij de webshop hebt geplaatst.
- Heb je geen bevestigingsmail van de webshop ontvangen? Neem dan eerst contact op met ons.
- Heb je wel een bevestigingsmail gekregen maar lukt het inloggen met het gebruikte mailadres niet? Neem dan contact op met de klantenservice van Klarna om het e-mailadres dat gekoppeld is aan je bestelling te wijzigen.
- Zijn er nog steeds problemen? Neem contact op met de klantenservice van Klarna.
Er wordt geadviseerd om altijd hetzelfde e-mailadres te gebruiken als je shopt met Klarna.
Goed om te weten: Als je je hebt aangemeld met je Apple ID met een verborgen e-mailadres en hiermee een bestelling plaatst, zie je je bestelling niet in de app, omdat deze aan een willekeurig e-mailadres is gekoppeld. Neem dan contact op met de klantenservice van Klarna om het e-mailadres te wijzigen dat aan de bestelling is gekoppeld.
➤ Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen maar mijn betaaltermijn is bijna verstreken, moet ik nu betalen?
- Ik heb nog geen enkel item van mijn bestelling ontgaven;
- In dit geval hoef je pas de factuur te betalen als je je volledige bestelling hebt ontvangen.
- Als je je bestelling nog niet hebt ontvangen, maar de betaaltermijn is bijna verstreken, dan kun je het beste de volgende dingen doen:
- Volg je levering:
Gebruik het trackingnummer dat je van ons hebt gekregen om de status van je levering en de geschatte leverdatum te bekijken.- Ik heb geen trackingnummer gekregen: Neem rechtstreeks contact met ons op. Wij kunnen je helpen om na te gaan waar je levering is. Laat Klarna weten dat je je bestelling nog niet hebt ontvangen bij ‘rapporteer een probleem’.
- Mijn bestelling is vertraagd: Wordt het niet duidelijk uit het trackingnummer wanneer je bestelling geleverd wordt? Neemcontact op met ons. Wij kunnen je helpen om na te gaan waar je levering blijft. Laat Klarna weten dat je je bestelling nog niet hebt ontvangen bij ‘rapporteer een probleem’.
- Mijn bestelling is kwijt: Blijkt het dat je bestelling is kwijtgeraakt? Rapporteer het probleem bij Klarna. Je factuur wordt tijdelijk stopgezet.
- Hoe laat ik aan Klarna weten dat ik mijn bestelling nog niet ontvangen heb?
Ga naar Mijn Klarna en selecteer de bestelling/factuur die je nog niet ontvangen hebt. Selecteer hierna ‘rapporteer een probleem’ en geef aan dat je de bestelling nog niet ontvangen hebt. Je factuur wordt nu tijdelijk gepauzeerd in Klarna. Als wij de factuur aanpassen zul je de factuur opnieuw ontvangen. Houd je e-mail en notificaties goed in de gaten. - Het lukt nog steeds niet om mijn factuur te pauzeren
Lukt het nog steeds niet om de factuur/bestelling te pauzeren in Klarna? Neem dan contact op met de klantenservice van Klarna.
Let op! Als je niets doet weet Klarna niet dat jij de zending niet hebt ontvangen. Het is dus van belang om vertraging van de levering te melden. Volg ook de onderstaande stappen als je maar een gedeelte van je bestelling hebt ontvangen.
➤ Ik heb een gedeelte van mijn bestelling ontvangen
Als je een gedeelte van je bestelling hebt ontvangen dien je de factuur wel te betalen. Bij een deellevering splitsen wij de factuur in Klarna op in twee delen. Het deel van de bestelling wat je wel ontvangen hebt dien je dus wel binnen 30 dagen te betalen.
➤ Hoe retourneer ik mijn bestelling?
Het kan voorkomen dat iets niet past of toch niet helemaal naar je zin is. Natuurlijk kun je je gehele bestelling, of een deel hiervan, terugsturen.
Goed om te weten; Het is belangrijk dat je wel je retourzending hebt aangemeld. Anders weet Klarna niet dat jij iets retour hebt gestuurd en kunnen er eventuele herinneringskosten in rekening worden gebracht.
Let op! Als je een gedeelte terugstuurt, is het ook belangrijk om onderstaande stappen te volgen.
- Volg de instructies voor retour zenden op onze website.
- Informeer Klarna dat je iets hebt teruggestuurd. Dan wordt je betaling gepauzeerd totdat je retour verwerkt is. Dit doe je door in ‘Mijn Klarna’ naar bestellingen te gaan en de desbetreffende bestelling te selecteren. Klik hierna op ‘retour melden’ en meldt Klarna wat je retour hebt gestuurd.
- Bewaar de trackinginformatie van je retourzending. Dit is handig als bewijs van je retourzending. Heb je je retourzending via ons portaal aangemeld en ben je je trackingcode kwijt? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij kunnen je in veel gevallen voorzien van het nummer.
- Kijk regelmatig in ‘Mijn Klarna’ voor updates rondom je retour. Zodra de retour verwerkt is door The Beautiful Bride Shop past Klarna de factuur aan en krijg je een nieuwe
- Heb je vragen over de status van je retourzending? Neem dan contact op met onze klantenservice.
➤ Ik wil iets ruilen, hoe gaat dit in zijn werk?
- Volg de instructies voor ruilingen op onze website.
- Klik in ‘Mijn Klarna’ niet op retour, omdat je betaling dan gepauzeerd wordt en wij de ruiling niet kunnen verwerken.
- Je dient de factuur voor het geruilde item gewoon volgens de termijn van Klarna te betalen.
Let op! Als je een item ruilt kunnen wij geen nieuwe factuur voor je aanmaken. Betaal de oorspronkelijke factuur op tijd en voorkom herinneringskosten. Mocht je het (geruilde) item uiteindelijk toch nog terug willen sturen? Dan krijg je uiteraard het geld teruggestort op je rekening.
Let op! Het is belangrijk dat je wel je retourzending hebt aangemeld, anders weet Klarna niet dat jij iets retour hebt gestuurd en kunnen er eventuele herinneringskosten in rekening worden gebracht.
- Ik heb recht op een volledige terugbetaling
Als je alles hebt geretourneerd zullen wij de factuur binnen 14 dagen aanpassen. Klarna zal de factuur annuleren en eventuele al betaalde bedragen terugstorten op de rekening waarmee je betaald hebt. Je kunt dit geld doorgaans binnen 5 werkdagen op je rekening verwachten. - Ik heb recht op een gedeeltelijke terugbetaling
Binnen 14 dagen zullen wij de retourzending verwerken. Als de gedeeltelijke terugbetaling meer is dan het openstaande bedrag op de factuur, zal Klarna het te veel betaalde bedrag terugstorten op de rekening waarmee je betaald hebt. Als de gedeeltelijke terugbetaling minder is dan het bedrag op de factuur zal Klarna het bedrag op de factuur aanpassen. Je zult een bijgewerkte factuur van Klarna ontvangen met het bedrag dat je nog dient te betalen - Ik heb nog niets betaald maar wel een gedeelte van mijn bestelling teruggestuurd
Als je nog niets betaald hebt maar wel een gedeelte van je bestelling hebt geretourneerd krijg je een nieuwe factuur te zien in Klarna. Deze factuur dien je binnen de aangegeven termijn te voldoen. - Ik heb mijn terugbetaling nog steeds niet ontvangen
Als het langer dan een week duurt sinds wij je retourzending hebben verwerkt (contacteer ons als je hier vragen over hebt) en je het geld nog steeds niet op je rekening hebt, dien je contact op te nemen met de klantenservice van Klarna.